Labels

Wednesday, January 4, 2012

Democracy or Plutocracy?

These days we are undergoing what is one of the most clear stages of the overruling of democracy by plutocracy.

Here is an interesting article in Italian by Giovanni Marizza (Quella della finanza è la nuova guerra mondiale) extracted from the online magazine "L'Occidentale".

(...) È una guerra asimmetrica, di tutti contro tutti, in cui non è raro (anzi) vedere schierati l’un contro l’altro paesi facenti parte della medesima Alleanza (la NATO) o, ciò che è peggio, della medesima Unione (quella Europea). È una guerra in cui è possibile individuare le classiche caratteristiche delle guerre convenzionali e simmetriche (i motivi, la scintilla scatenante, gli attori, le battaglie, le armi e le munizioni, le vittime e i bollettini di guerra, gli esiti finali e gli effetti collaterali) ma con connotati completamente diversi rispetto a quelli del millennio appena trascorso. (...)

Some of the topics mentioned in the complete article are amazingly in-line with some of those presented in my blog:


The fictive World of "The Matrix" seems every day more real than fiction. We the People are the generators of resources than "others" will exploit!

We the People should take back our Leadership and start a real revolution against those non-democratic powers, regaining our Optimism!

No comments: